ضرورت حمایت تولیدات ملی به شرط حفظ منافع مصرف کنندگان:

اقتصاد کشور طی چند سال گذشته با فراز و نشیب هایی مواجه شد که بی تاثیر بر بخش تولید جرثقیل نیز نبوده است در واقع فضای کسب وکار و بخش تولید جرثقیل  و صنعت بسته به شرایط اقتصادی کشور متغیر است به طوری که مشکلاتی نظیر رکود، تورم و کمبود نقدینگی آثار منفی بر فعالیت تولیدکنندگان جرثقیل و بالابرگذاشته و مشکلات اصحاب تولید و صنعت را صد چندان نموده است، کارخانه­های تولیدی برای ادامه فعالیت خود با موانع بسیاری مواجه هستند که این امر سبب شده فضای کسب و کار در کشور نامساعد و معضل بیکاری و رکود دامن گیر اقتصاد شود.

واحدهای فعال و نیمه فعال تولید کننده و متقاضیان جرثقیلها با چهار مشکل جدی جهت تامین جرثقیل و بالابر ها مواجه هستند.

  • بالا بودن قیمت تمام شده
  • کیفیت غیر قابل قبول
  • کمبود تنوع
  • تامیتن قطعات مصرفی

اولین مشکل بالا بودن قیمت تمام شده کالا است که به دلیل افزایش تحریم‌ها و هزینه حمل و نقل و گمرکات و همچنین زمان تا حدودی بر روی قیمت‌ تمام شده تأثیر می‌گذارد. بنابراین اگر از تولید کننده داخلی حمایت شود با توجه به در دسترس بودن متریال و قیمت انرژی ارزان و حذف هزینه های حمل و نقل و گمرکات کالای تولید داخل ارزان­تر تمام شده و منافع مشتریان تامین می گردد.

کیفیت را مشکل دوم تولیدات خارجی بخصوص تولید جرثقیل ها و بالابرهای وارداتی از کشورهای بلوک شرق و چین و حتی تولیدات بعضی از کمپانی های اروپایی سازنده جرثقیل و بالابر و وینچ که به دلایل اخلاقی اسمی از آنها نمی آوریم با سوء استفاده از موقعیت کشور ما و تحریمات مکرر که دامن گیر صنعت شده است با حد اقل کیفیت محصولات خود را تولید و به بازار ایران ارسال می نمایند.

کیفیت محصولات برندهای معتبر خارجی تولید کننده جرثقیل بالابر و وینچ به لحاظ داشتن کارایی مناسب در بین مصرف‌کنندگان به اثبات رسیده است ولی از طرفی هم خدمات پس از فروش ضعیف ، قیمت بسیار بالا و هزینه بسیار زیاد تامین قطعات یدکی و بدتر از همه زمان طولانی سفارش تا تحویل کالا جهت متقاضیان بسیار آزار دهنده و باز دارنده می باشد . بنابراین اگر قرار است از تولید داخل حمایت شود، تولید کننده نیز باید در این زمینه تلاش کرده و در افزایش کیفیت کالای تولید‌ی ، تسریع در زمان تحویل و ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی مطلوب حداکثر توان خود را بکار گیرد و با بکار گیری ماشین آلات و تجهیزات مدرن و به روز به واسطه آن کیفیت محصولات تولیدی ارتقاء با قیمت مناسب به مشتری ارائه نماید.

تنوع و عدم وجود حق انتخاب مشکل سوم متقاضیان در خصوص خرید تولیدات خارجی می باشد .

محصولات خارجی دارای تنوع قابل قبول میباشند ولی از آنجایی که واردات محصولات آنها بیشتر با دید بازرگانی انجام میگردن متقاضیان حق انتخاب بالابر مور نیاز خود را با سرعت و رژیم کاری و ارتفاع مورد نیاز نداشته و به اجبار از لیست موجودی وارد کننده بهره میبرند.

تامین قطعات یدکی مشکل چهارم محصولات خارجی می باشد.

سیاست انحصار گرایی در محصولات تولید کنندگان خارجی جهت حفظ منافع بلند مدت آنها باعث شده تا مشتریان در زمان خرید یک سری کامل قطعات یدکی و مصرفی را با قیمت بالا خریداری و سرمایه ای را جهت استوک نمودن آنها هزینه نمایند و یا اینکه در زمان خرابی جرثقیل و بالابر ضرر توقف طولانی جرثقیل را تا زمان واردات قطعه به جان بخرند .

وظیفه بخش خصوصی و دولتی کشور است که در حفظ و توسعه واحدهای مختلف صنعتی تدبیراتی اندیشیده و اقدامات موثری در جهت تولید و احیاء آنها انجام دهند، چرا که شاهد آن هستیم تعدادی از رشته‌های گوناگون صنایع همانند تولید کنندگان جرثقیل و بالابر ، نساجی، چرم‌سازی، صنایع قند و شکر کوچک و کوچک‌تر شده و دچار گرفتاری‌ها و مشکلات زیادی شده­اند.

حال اینکه مدیران شرکت توان سازه کیان این رسالت را بر خود واجب دانسته و با بکارگیری دانش و فناوری جهت تجاری سازی ایده­ها تصمیم گرفتند تا به نوبه خود با تولید دانش فنی و ارائه بهترین راهکارها و بومی­سازی نیاز متقاضیان به انواع جرثقیل سقفی جرثقیل دروازه ای جرثقیل بازویی و انواع بالابر و وینچها که از ابزار و امکانات حیاطی واحد های تولیدی و انبارها به شمار میرود مطابق با استانداردهای روز دنیا مشکلی از مشکلات تامین تجهیزات جابجایی را از دوش اصحاب صنعت بردارند.